Nieuwsgierigheid als KPI
Nieuwsgierigheid is een belangrijke voorspeller voor werkgeluk, creativiteit, innovatie en succes. Lange tijd werd gedacht dat nieuwsgierigheid fixed was; je werd er mee geboren of niet. Inmiddels is bewezen dat nieuwsgierigheid wel degelijk te trainen is. In deze training staat de relevantie van en het trainen van nieuwsgierigheid centraal. Ook komt aan bod hoe het als KPI in een bedrijf ingevoerd kan worden.
Sinds 2020 geef ik, bij voorkeur samen met mijn vader, training op het gebied van nieuwsgierigheid. Mijn vader is Robert-Jan Simons en hij is Professor op het gebied van leren en tevens expert op het gebied van nieuwsgierigheid. Hij zorgt voor de theorie en ik voor de praktijkvoorbeelden en oefeningen. We ontwikkelden teven samen een spel om te oefenen thuis of op de werkvloer: "Nieuwsgierig Vraagje". Stuur voor meer informatie of om een spel te bestellen even een berichtje via:
Onderwerpen
Op welke manier kun je nieuwsgierigheid opwekken of juist afremmen? De vaardigheid van het stellen van goede vragen is een belangrijke indicator. In deze training komen praktijkvoorbeelden aan bod van hoe nieuwsgierigheid een rol kan spelen binnen bedrijven en daarnaast komen oefeningen aan bod die het stellen van vragen trainen.
Praktische Informatie
Locatie: In overleg
Groep: 5-30 personen
Aantal dagen: minimaal 1 dagdeel
Kosten: vanaf € 1.500 per dagdeel